2009. szeptember 8., kedd

Barackos faládikó

Ez a tortácska ajándékba készült. Annyit tudtam az ajándékozott ízléséről, hogy a túrós-gyümölcsös tortákat szereti, de hogy tejszíneset, vagy vajasat azt már nem tudtam. Tejszíneset választottam, mert volt megmaradva 1 dl felbontott tejszínem, és ezt fel akartam hozzá használni. Gyümölcsök közül a nektarinra esett a választásom, mert azt szerintem a legtöbb ember szereti. Remélem meg lesz vele elégedve az ajándékozott.
Kicsi torta kellett legyen, mert a családban csak ő szereti a túrós sütiket.
Volt egy kakaós tortalapom megmaradva még hétvégéről, azt használtam fel hozzá, bár szerintem ehhez jobban ment volna egy sima lap.

Hozzávalók a krémhez:
250 gr túró
3 dl tejszín
1 szűk evőkanálnyi zselatin
1 dl víz
porcukor ízlés szerint
5-6 nektarin

A barackot felkockáztam, majd enyhén cukrozott vízben felzubbantottam, szűrőbe szedtem, hagytam hogy csöpögjön.
A túrót szitán áttörtem. A zselatint a vízbe beáztattam, hagytam kb 8 percet dúzzadni, majd felmelegítettem mindaddig míg fel nem olvadt teljesen.
A tejszínt 3 ek porcukorrral felvertem. A felvert tejszínből tettem egy kanálnyit a zselatinhoz, elkevertem benne, majd az egészet ráöntöttem a habra, óvatosan elkavartam. Hozzáadtam a túróhoz, óvatosan összeforgattam. Kóstoltam, ízlés szerint tettem hozzá még porcukrot.

A lapot ketté vágtam, majd egyiket beletettem a tortaformába, rátettem a túrós keverék felét, erre szórtam a kockázott barackok felét, belenyomkodtam, rátettem a másik lapot, erre a krém másik fele, rá a barackok másik fele, belenyomkodtam, betettem a hűtőbe dermedni.
Így nézett ki:

Két barackot ketté vágtam, ugyancsak cukros vízbe kicsit leforráztam.
Mikor megdermedt a krém kivettem, közepére tettem a felezett barackokat.
A barackok szélénél elvágtam a sütit, úgy hogy figyeltem, hogy azért kocka legyen.Áttettem egy kisebb tortakarikára, alá tortapapírt tettem.( A süti széle megmaradt nekünk.)

Az oldalát bekentem baracklekvárral.


Elővettem a fondantot, barnám volt, fehérem nem, de rózsaszínem igen, így egy kicsi rózsaszínt összekevertem ugyanannyi barnával, kaptam egy világosabb barnát. Majd egy adag sötét barnát és egy adag világosabbat

összegyúrtam, de csak annyira, hogy maradjanak benne csíkok, majd kinyújtottam. Így szerintem jobban hasonlít a fa mintázatára.

Vettem a hosszú vonalzómat, majd felvágtam.


Ezután felragasztgattam a torta oldalára.


Egyszínű sötét barnával keretet adtam neki, így az egyenetlenségek is eltűntek. A keret rész hátoldalát csak sima vízzel kentem le, így ragasztottam rá a másik fondantra.

A barackokat nagyon vékonyan leöntöttem egy kis zselével (1 dl-ert készítettem, kb fele megmaradt) de a zselét hamarabb készítettem el, betettem a hűtőbe, közbe rá-rá néztem mikor kezd kocsonyásodni, akkor tettem rá, hamarabb nem érdemes, mer össze vissza csorog. Betettem a hűtőbe vártam míg teljesen megdermed a zselé, majd három levelelcskét is tettem a barackok közzé.
A díszítése igen egyszerű, merem ajánlani kezdőkenk is, nem kell hozzá semmi extra eszköz, csak egy vonalzó (aminek segítségével nagyon egyensen lehet vágni) és egy nyújtófa, és kivitelezni sem nehéz, de annál inkább feldobja a tortát, legalább is szerintem.

14 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Hát lehet, hogy elkészíteni könnyű, de ezek az ötletek!! Ezt csak Te tudod!! Ilyen tortát se sokan kapnak ajándékba... Egyedi, ötletes, zseniális!! :-))

trinity írta...

Ugye cukrász vagy, mikor épp nem babázol? Máskülönben el sem tudom képzelni, hogy kerül ki a kezedből ilyen sok csoda...Gratulálok!!!!Remekmű!!!

Kiskukta írta...

Yasmine, aranyos vagy, köszi!

Trinity, nem vagyok cukrász, sütni édesanyámtól tanultam, dekorálni meg Margit2 oldalán a tortasuliba. Szeretem csinálni nagyon, talán ez tükröződik. De szívesen dolgoznák cukrász műhelybe, sőt ha lenne pénzem tuti csinálnék egy műhelyt. Sajnos jelenleg nem tehetném meg, de hátha egyszer összejön. Köszi!

Andi/cuki írta...

Nagggyyön tuti az ötlet!
Nagyon kreatív vagy!Ja,és az íze is jó lehetett!Gratulálok!

egycsipet írta...

Ez nagyon helyes lett, tényleg csudajó ötleteid vannak! ;))

timus írta...

annyira szééép. Nagyon kreatív vagy, ma megint tanultam valamit!

Kiskukta írta...

Andi, köszi! Ízre is jó szeritnem.

Egycsipet köszi!

Timus, örülök, hogy segíthettem benne. Köszi!

Chef Viki írta...

Itt hüledezek... Bámulatos!

Kreatív, gyönyörű és biztos rettentő finom is!

szepyke írta...

Nah, kérem, hát ez! Nagyon ügyes vagy! És még túrós is.

Kiskukta írta...

Viki, örülök, hogy tetszik!

Szepyke, köszi!

trinity írta...

No, ha nem profi vagy, akkor kétszeresen emelem kalapom!!!

Kiskukta írta...

Trinity, köszi! Bár előtted is sok-sok kalapot meg lehet emelni!

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!

Ebben a pillanatban tévedtem az oldaladra Limarától. Még nem néztem meg mindent, de már most meg kell jegyezzem, hogy amiket eddig láttam, azok fenomenálisak!!! Üdv.: Orsi (swe)

Kiskukta írta...

Nudleee orulok, hogy tetszik a blogom, jo nezelodest!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails